hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > فوری| احمدی نژاد تحریم شد

فوری| احمدی نژاد تحریم شد

آمریکا محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم را تحریم کرد.

یک مسئول ارشد در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) خبر داد واشنگتن تحریم‌هایی علیه «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور پیشین ایران و همچنین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که طبق توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، پس از تایید واریز ۶ میلیارد دلار منابع مالی بلوکه‌شده تهران در کره جنوبی به حساب‌های متعلق به ایران در قطر، هواپیمای پنج جاسوس آمریکایی، تهران را به مقصد دوحه ترک کرد و پنج زندانی ایرانی نیز از زندان‌های آمریکا آزاد شدند.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین گفت توافق تبادل زندانیان «سیاست‌های ما نسبت به ایران را تغییر نخواهد داد و ایران دشمن ماست و آن را در راس کشورهای حامی تروریسم می‌دانیم».

او همچنین مدعی پاسخ آمریکا به «اقدامات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران علیه نیروها و هم‌پیمانان آمریکا» شد و گفت واشنگتن حضور خود در منطقه را گسترش خواهد داد.

این اظهارات در حالی است که مقامات دولت بایدن پس از موافقت با شروط ایران برای انجام توافق مبادله زندانیان و آزادسازی منابع مالی ایران، تحت فشار شدید جمهوری‌خواهان هستند.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت واشنگتن «تحریم‌هایی علیه تمام کسانی که شهروندان آمریکایی را به طور غیرقانونی بازداشت می کنند» وضع خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد که توافق تبادل زندانیان روندی مستقل ‌و جداست، ارتباطی با پرونده هسته‌ای ندارد و ایران شامل رفع هیچ گونه تحریمی نمی‌شود.

مقام آمریکایی در پایان گفت: نسبت به این توافق بسیار خوشبین هستیم و ما در آستانه دیدن یک لحظه تاریخی هستیم.

 

منبع: etemadonline-632504

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
  1. m
    29 شهریور 1402 07:45
    از مهمترین اقدامات خارجی احمدینژاد به پیروزی رساندن اباما بود. پیروزی اباما بمعنی پیروزی ایران در انتخابات امریکا و اغاز سلطه نامحسوس ایران بر این کشور ابر قدرت بود و از انزمان تا کنون این سلطه در ابعاد وسیع ادامه دارد و فرماندهی ناتو عملا دردست ایران است. از انزمان احمدینژاد نیاز به حضور شعاری مردم را در صحنه منتفی و فشار اقتصادی بر مردم را با چندبرابر کردن حقوق جانبازان و ازادگان و نهادهای انقلابی و امنیتی و همسو کردن انها با خود راه مدیریت جهان را با هزینه های بسیار سنگین و سرکوب مردم معترض به گرانیها و فضای امنیتی و سرکوب، اغاز کرد. افزایش حقوق سپاه بقدری موثر بود که برخی پاسداران وی را در حد پرسنش دوست داشتند. شیوه صدور انقلاب به روش احمدینژادی کاملا نادرست و ویرانی دین و دنیای مردم را رقم زده و بدون شک نتنها کسی با اکراه بهشت نمیرود بلکه گناه بی دینی مردم هم بگردن احمدینژاد و حامیانش است. از انزمان تمام اداره ها و بانکها و صندوقهای مالی و فروشگاههای زنجیره ای در مفسدانه ترین شکل ممکن عمل میکنند. اسلام انحرافی و مرگبار احمدینژادی بزرگترین خطر برای اسلام امام زمانی است. رهبری هیچگاه در جریان برنامه های احمدینژاد نبوده و براساس حسن نظر از وی حمایت کرده. تمام سیاستهای دولت روحانی هم توسط وی تنظیم میشده. سناریوی برجام توسط احمدینژاد نوشته شد اما مجری اش دولت روحانی که مورد اعتماد غربیها بود و همینطور توافق پاریس و بحران تبعیض نژادی کاذب در امریکا.